دیابت چقدر شایع است؟

سایت تخصصی قند خون و دیابت

دیابت چقدر شایع است؟

۳۰ بازديد

بیش از ۳۰ میلیون نفر در آمریکا دیابت دارند. حدود ۵ تا ۱۰ درصد این افراد به دیابت نوع ۱ و ۹۰ تا ۹۵ درصد آنان به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند.

طبق آمارهای سال ۲۰۱۵، دیابت یک و نیم میلیون نفر از بزرگسالان آمریکایی به تازگی تشخیص داده شده است. برآورد می شود بیش از ۸۴ میلیون نفر دیگر نیز به پیش دیابت مبتلا باشند. بیشتر مبتلایان پیش دیابت نمی دانند که این بیماری را دارند. پیش دیابت وقتی رخ می دهد که گلوکز خون بالاتر از حد مجاز باشد ولی آن‌قدر بالا نباشد که دیابت محسوب شود.

احتمال ابتلا به دیابت در صورت وجود سابقه ی خانوادگی این بیماری بیشتر می شود. سایر عوامل خطر دیابت نوع ۲ عبارتند از:

  • سبک زندگی کم تحرک یا پشت میز نشینی
  • چاقی و اضافه وزن
  • ابتلا به دیابت بارداری یا پیش دیابت
۰ ۰

خواص ترخون برای بدن

1- کاهش فشار خون: تحقیقیات انجام شده در زمینه تاثیر ترخون بر فشار خون ، از تاثیرآن در کاهش فشار خون خبر می دهد که به واسطه وجود مواد معدنی موجود در آن نظیر پتاسیم باعث کاهش فشار خون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. همچنین ترخون می تواند از سکته قلبی و مغزی به دلیل خایت ضد التهابی و کاهش لخته شدن خون در رگ ها کمک کند. افرادی که فشار خون بالایی دارند می توانند از ترخون ه عنوان نمک استفاده کنند.

2– دیابت و قند خون: ترخون به دلیل وجود فیبرهای رژیمی کنترل ویژه ای در کاهش قند خون دارد به همین علت به افراد دیابتی توصیه می شود در رژیم غذایی خود حتما از این سبزی استفاده شود.آیا دیابت ارثی است؟

3– بهبود الگوی خواب: به دلیل اثر آرام بخشی بسیار قوی، ترخون  استرس و اضطراب را کاهش داده و به درمان بی خوابی های شبانه کمک کند.چرا با وجود خستگی خوابمان نمیبرد؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.