انواع دیابت چگونه درمان می شوند؟

۲۵ بازديد

انواع دیابت چگونه درمان می شوند؟

 

به هر نوع دیابتی که مبتلا باشید، لازم است ارتباط نزدیکی با پزشک خود داشته باشید تا بتوانید آن را در کنترل نگه دارید.

هدف اصلی درمانگران، حفظ سطح گلوکز خون در محدوده ی هدف است. پزشک‌ محدوده ی هدف مناسبتان را به شما خواهد گفت. محدوده ی هدف بر اساس نوع دیابت، سن و وجود یا عدم وجود عوارض متفاوت است.

اگر دیابت بارداری داشته باشید، محدوده ی هدف قند خون شما از افرادی که به انواع دیگر دیابت مبتلا هستند، کمتر است.

فعالیت بدنی در درمان دیابت نقش مهمی دارد. از پزشک خود بپرسید چند دقیقه در هفته را باید به تمرینات هوازی (ایروبیک) اختصاص دهید. رژیم غذایی نیز در کنترل مؤثر دیابت نقشی حیاتی دارد. همچنین باید همواره فشار خون و کلسترول خود را زیر نظر داشته باشید.

درمان دیابت نوع ۱

همه ی کسانی که به دیابت نوع ۱ مبتلایند، باید برای ادامه ی زندگی انسولین مصرف کنند. زیرا در این نوع دیابت صدمه به لوزالمعده دائمی است. انواع مختلفی از انسولین در دسترس است که شروع اثر، حداکثر اثر و طول اثر متفاوتی دارند.

انسولین درست زیر پوست تزریق می شود. پزشک به شما نشان می دهد که چطور به درستی آن را تزریق کنید و محل تزریق را به صورت چرخشی تغییر دهید. همچنین، می توانید از پمپ انسولین استفاده کنید؛ دستگاهی که بیرون بدن قرار می گیرد و می توان آن را برنامه‌ریزی کرد تا دوز خاصی را آزاد کند.

در حال حاضر، دستگاه های پایش مداوم گلوکز خون نیز وجود دارند که ۲۴ ساعته قند شما را کنترل می کنند. لازم است در طی روز سطح قند خون خود را پایش کنید. ممکن است لازم باشد داروهایی را برای کنترل کلسترول، فشار خون بالا یا عوارض دیگر مصرف کنید.


درمان نوع ۲

دیابت نوع ۲ با رژیم غذایی و ورزش کنترل می شود و می توانید آن را با مجموعه ای از داروهای کنترل قند خون نیز، درمان کنید. معمولاً متفورمین اولین دارویی که است که تجویز می شود. این دارو به بدن شما کمک می کند تا انسولین را بهتر مصرف کنید. اگر متفورمین مؤثر نباشد، پزشک شما داروهای دیگری را برایتان تجویز می کند.

باید سطح قند خون خود را کنترل کنید. افزون بر این، ممکن است به داروهایی برای کنترل فشار خون و کلسترول خود نیاز داشته باشید.

درمان قطعی قند خون

متأسفانه دیابت نوع ۱ درمانی ندارد. این بیماری در تمام طول عمر نیازمند درمان است، اما با پایش مداوم و تداوم درمان، می توانید از عوارض پیچیده تر این بیماری به دور باشید.

اگر با پزشک خود همکاری کنید و سبک زندگی مناسبی را برای خود برگزینید، می توانید دیابت نوع ۲ را به خوبی مدیریت کنید.

دیابت بارداری اغلب بعد از تولد کودک برطرف می شود (البته، اگر مراقبت های لازم انجام نشود، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ وجود خواهد داشت).

از دیابت پیشگیری کنید.

 

براساس این گزارش، پیشگیری شناخته شده ای برای دیابت نوع ۱ وجود ندارد. اما، می توانید با عمل به توصیه های زیر، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهید:

  • وزن خود را کنترل کنید.
  • رژیم غذایی خود را مدیریت کنید.
  • به طور منظم ورزش کنید.
  • از سیگار بپرهیزید.
  • میزان تری گلیسرید بدن خود را کاهش دهید.
  • سطح کلسترول خوب یا HDL را افزایش دهید.
  • اگر به دیابت بارداری یا پیش دیابت مبتلا هستید، می توانید با کمک توصیه های بالا از شروع دیابت نوع ۲ جلوگیری کنید یا آن را به تأخیر بیندازید.
۰ ۰

علائم بزرگی پروستات

  • جریان ضعیف ادرار
  • مشکل در شروع ادرار
  • پس دادن ادرار پس از اتمام ادرار کردن توسط فرد
  • حس اینکه مثانه کامل خالی نشده است.
  • نشتی ادرار
  • افزایش دفعات ادرار و حس ناگهان و اضطراری نیاز به ادرار کردن به خصوص در شب

چه کسانی در معرض بزرگی پروستات هستند؟

1- افزایش سن خطر بزرگ شدن تدریجی پروستات را افزایش می دهد. شروع این مشکل از سن 40 سالگی است و در سن 60 سالگی به بالاترین میزان خود میرسد.

2- وراثت یکی دیگر از فاکتورهای مهم این بیماری است. در صورتی که پدر و یا برادر شما به این مشکل مبتلا باشند احتمال ابتلای شما زیاد میشود.

3- نژاد یکی دیگر از فاکتورهای مهم در بزرگی پروستات است. مردان آسیایی نسبت به سفیدپوستان و سیاه پوستان کمتر به این بیماری مبتلا میشوند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.