بهبود دیابت با داروهای گیاهی

۲۲ بازديد


درمان دیابتدر اولویت قرار دارد، به همین دلیل در صورتی که با علائم آن برخوردید درمان آن را به عقب نیندازید. در واقع دیابت زمانی به وجود می آید که در سوخت و ساز بدن مشکل ایجاد شود. این اختلال آغاز کننده مشکلی است که می تواند کل بدن را تحت تاثیر خود قرار دهد و زندگی فرد را با اختلال مواجه سازد.

یکی از مهمترین راهکارها که برای مقابله با دیابت موثر است، تشخیص به موقع است. اگر به موقع متوجه ابتلا به دیابت شوید، احتمالا می توانید در درمان هم موفق عمل کنید.

روش های مختلفی هم برای درمان دیابت وجود دارد. از روش های شیمیایی گرفته تا روش های طب سنتی. البته که بسیاری از این روش ها کنترل کننده قند خون هستند، نه درمان دیابت. با این حال نمی توان بدون هیچ درمانی زندگی با دیابت را ادامه داد.

برای اینکه بتوانید با دیابت به مبارزه بپردازید، باید اطلاعات خود را رد مورد این بیماری بیشتر کنید. در این صورت می توانید امیدوار باشید که بر دیابت به ویژه دیابت نوع دوم غلبه کنید. در ادامه به برخی نکات پیرامون این بیماری پرداخته ایم.

انواع دیابت؛ آیا دیابت ارثی است؟

بیماری دیابت در اثر قطع تولید انسولین در بدن به وجود می آید و باعث عدم کارکرد مناسب بدن می شود. علت این بیماری به صورت کامل مشخص نیست؛ ولی احتمال می رود این بیماری ژنتیکی باشد و یا عواملی چون بی تحرکی و چاقی عامل ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

بیماری دیابت به 2 دسته تقسیم می شود:

  • دیابتی که از بچگی در بدن وجود دارد، در این حالت بدن انسولین نمی سازد و مشکلات قند پیدا می کنند. به این دیابت نوع اول گفته می شود.
  • نوع دوم که بیشتر بزرگسالان درگیر آن هستند، بدن نسبت به انسولین مقاومت پیدا می کند و نمی گذارد انسولین کار خود را انجام دهند.

هر دو نوع دیابت باید کنترل شود در غیر این صورت مشکلات ساز خواهد بود.

مهم ترین علائم بیماری دیابت چه هستند؟

از علائم دیابت افزایش اشتها، تشنگی شدید، خشکی دهان، ادرار پی در پی، کاهش وزن ناگهانی، سوزن سوزن شدن در ناحیه پا، خشکی پوست مخصوصا در خانم ها، تاری دید، کم شدن هوشیاری، عفونت مثانه و پوست، زود رنجی و ... است. در صورت وجود این علائم باید به پزشک مراجعه شود و از طریق آزمایش خون، از صحت سلامت خود اطمینان یابید.

در صورت ابتلا، برای درمان دیابت پرهیز غذایی بسیار سفارش می شود تا وزن پایین آید؛ در این بیماران اشتها افزایش می یابد و میل این افراد به غذا زیاد می شود، با افزایش اشتها وزن بالا می رود و باعث می شود دیابت بدتر شود. تغذیه دیابتی ها باید پس از آزمایش های لازم و با توجه به میزان قند خون، وعده های مختلف غذایی تنظیم گردد. قند خون بیماران دیابتی در حالت گرسنگی پایین می آید، به همین علت برای این بیماران 6 وعده غذا، 3 وعده اصلی و 3 میان وعده توصیه می شود ولی باید به صورت کنترل شده و در ساعات معینی باشد.


درمان دیابت نوع 1؛ چطور با این بیماری مقابله کنیم؟

همانطور که می دانید دیابت انواع مختلفی دارد. دیابت نوع 1 یکی از شایع ترین این انواع دیابت است که باید به صورت جدی به درمان آن پرداخته شود. این نوع بیماری که بر اثر حمله سیستم ایمنی بدن و یا ویروس های مختلفی که بر اثر بیماری وارد بدن می شوند ایجاد می شود، باید تحت درمان قرار گیرد.

در واقع در دیابت نوع 1 شاهد این هستیم که قسمتی از بدن که در حال ساخت انسولین است مورد تهاجم سلول های دفاعی بدن فرد یا ویروس های مختلف قرار گرفته و عملیات ساخت و جذب انسولین را مختل می کند. این نوع از دیابت عموما در سنین کم اتفاق افتاده و در طب نوین راهکاری برای درمان آن وجود ندارد.

در واقع طب نوین راهکاری برای درمان دیابت نوع 1 ایجاد کرده و آن تزریق انسولین به بدن فرد است. تزریق انسولین که هم در دیابت نوع 1 و هم در دیابت نوع 2 به عنوان راه درمانی محسوب می شود، مشکلات زیادی را ایجاد می کند. برای مثال بدن فردی که مبتلا به دیابت نوع 1 است و از انسولین استفاده می کند، به مرور زمان وابسته می شود و اگر انسولین تزریقی وارد بدن وی نشود، ممکن است قند خون بالایی داشته باشد.

علاوه بر وابستگی بدن فرد به انسولین در روند درمان دیابت نوع 1، ضررهای زیاید به بدن انسان وارد می شود. البته طب سنتی هم راهکار قطعی برای درمان دیابت نوع 1 ندارد و مواردی که بیان می شود بیشتر جنبه کنترل کردن این بیماری را دارند. به همین علت باید توجه ویژه ای در اتخاذ روش درمانی به کار برد. به نظر می رسد استفاده همزمان از راهکارهای طب سنتی و نوین برای درمان دیابت عمل مناسبی محسوب شود.

درمان دیابت نوع 1و روند بهبود آن می تواند با استفاده از بره موم انجام شود. بره موم ماده ای حیات بخش برای درمان دیابت است که رد درمان دیابت نوع 1 نیز نقش بسزایی ایفا می کند. استفاده از بره موم در کنار برخی قرص های شیمیایی که تداخل ایجاد نمی کند، می تواند باعث بهبود مشکلات ناشی از دیابت نوع 1 شود.

درست که دیابت نوع 1 از جمله بیماری های نادر به حساب می آید و تنها 5 درصد از افراد مبتلا به دیابت از این نوع دیابت رنج می برند، اما باید با رسیدگی مداوم به فکر کنترل و جلوگیری از پیشرفت این بیماری بود تا مشکلی برای افراد ایجاد نشود.

آیا دیابت نوع 2 قابل درمان است؟

 

دیابت نوع 2 همان دیابتی است که بیشتر از دیگر انواع دیابت در کمین افراد مختلف است. این بیماری که بر اثر سبک زندگی غلط ایجاد می شود، ممکن است در سنین جوانی تا کهنسالی به وقوع بپیوندد. البته ناگفته نماند که وراثت نیز در ابتلا به این بیماری نقش دارد اما سبک زندگی سالم می تواند از بروز آن پیشگیری کند.

برای درمان دیابت نوع 2 اولین اقدام تغییر در سبک زندگی و سالم سازی آن است. به همین علت باید توجه کرد که با استفاده از یک داروی خاص یا یک روش خاص برای درمان دیابت نوع 2، نمی توان به درمان کامل آن امید داشت.

فرد باید برای درمان دیابت هم تحرک کافی داشته باشد و هم پرهیزات غذایی را در دستور کار خود قرار دهد. به همین علت است که برخی از افراد اذعان دارند که در روند درمان دیابت به اصطلاح کم می آورند و نمی توانند تمامی دستورات را به درستی انجام دهند.

استفاده از مواد مکمل برای درمان دیابت نوع 2 یکی ازبهترین گزینه ها است. البته مشخص است که باید در این زمینه با پزشک معالج مشورت شود. به همین علت نمی توان گفت که تا چه میزان اثر بخشی مواد مکمل در درمان دیابت موثر خواهد بود.

 

برای مثال عموما در اکثر بیماران دیابت نوع 2، نیاز به مواد قندی احساس می شود. استفاده از عسل طبیعی که مطمئن هستید طبیعی است! می تواند گزینه ی خوبی باشد. البته مشخص است که برای خوردن حتی چند گرم عسل هم حتما باید با پزشک متخصص و مبتحر مشورت شود.

گرده گل نیز در روند رژیم غذایی درمان دیابت نوع 2 کمک بسیاری می کند و افراد می توانند از این ماده مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را دریافت کنند. درمان دیابت نوع 2 با استفاده از بره موم نیز گزینه خوبی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد. بره موم خواص فوق العاده ای برای درمان دیابت دارد که در این مقاله به صورت کامل به آن اشاره کرده ایم.

توجه داشته باشید که اگر مجوز پزشک را برای استفاده از این مواد طبیعی دریافت کردید، باید در مصرف آن نظم و مداومت داشته باشید. با مصرف چندباره بیماری دیابت درمان نمی شود و باید مدت زمان زیادی برای این نوع درمان صرف شود.

بهترین و موثرترین راه های پیشگیری از بیماری دیابت

 

یکی از موضوعاتی که برای دیابت مطرح است، این است که افرادی که به دیابت نوع دو مبتلا می شوند، امکان پیشگیری از بروز آن را دارند و به همین علت می توانند پیشگیری های لازم را در این زمینه به عمل آورند. به نظر می رسد پیشگیری از بروز دیابت هم ساده تر است و هم هزینه های کمتری را در بر دارد.

به طور کلی عموم افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند و به همین علت باید تمام افراد جامعه برای پیشگیری از دیابت خود را آماده کنند. مصرف بیش از اندازه قند و کربوهیدرات ها و عدم تحرک کافی، بهانه خوبی برای رفتن به سمت دیابت است. مشخص است که نخوردن یا حداقل کم خوردن مواد قندی بسیار راحت تر از این است که در روند درمان دیابت، لب زدن به هر نوع مواد قندی ممنوع شود.

البته برخی افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند. این افراد باید بسیار جدی تر از دیگران به مسئله دیابت نگاه کنند تا دچار این بیماری و بعد مشکلات درمان دیابت نشوند. یکی از شایع ترین مواردی که خطر ابتلا به دیابت را به شدت افزایش می دهد، سابقه ارثی است. افرادی که در خانواده درجه 1 یا درجه 2 خود اقدامی دارند که به بیماری دیابت نوع 1 یا دیابت نوع 2 مبتلا شده اند، در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. این افراد به صورت ویژه باید برای پیشگیری اقدام کنند.

همانطور که گفته شد هزینه های درمان دیابت به مراتب بیشتر از پیشگیری از آن است. به نظر می رسد استفاده از برخی دستورات غذایی می تواند به همه افراد کمک کند تا روند پیشگیری همیشگی خود را از دیابت به عمل آورند. البته پیشگیری از دیابت و داشتن سبک زندگی سالم، می تواند حتی به پیشگیری از بیماری های دیگری مثل پیشگیری از سرطان یا پیشگیری از کبد چرب نیز کمک کند. به همین منظور بهتر است اهمیت خاص و ویژه ای برای پیشگیری قائل شد تا به درمان بیماری های مختلف مثل درمان دیابت یا سخت تر از آن درمان سرطان نیازی وجود نداشته باشیم.

8 ماده غذایی 100% مفید برای درمان دیابت

 

1) یکی از مهم ترین عوامل درمان دیابت، تغذیه است. در این حالت بهتر است خوردن برنج را کم کرده و جو را جایگزین برنج کنید. دستگاه گوارش جو را مدت طولانی تری در خود نگه می دارد و باعث می شود که قندها به تدریج وارد خون شوند.
2) مصرف گوشت گاو و مرغ باید کنترل شده باشد. گوشت گاو عاری از چربی و گوشت مرغ فقط قسمت سینه مرغ مصرف شود. گوشت گاو و مرغ به این دلیل که سرشار از پروتئین است باعث می شود مدت طولانی تری سیر بماند.
3) مصرف ماهی به شدت توصیه می شود، زیرا افراد مبتلا به دیابت ممکن است دچار بیماری های قلبی و عروقی شوند و گوشت ماهی احتمال ابتلا به این گونه بیماری ها را پایین می آورد.
4) دانه کتان برای درمان دیابت و کنترل دیابت مفید است به همین علت باید در برنامه غذایی روزانه قرار بگیرد زیرا این دانه ها غنی از پروتئین، فیبر و منیزیم است که باعث تنظیم قند خون خواهد شد و جذب انسولین را افزایش می یابد.
5) استفاده از زردچوبه و دارچین نیز برای بیماران دیابتی مفید است.
6) در این مواقع باید روغن زیتون جایگزین روغن های موجود در بازار شود. چربی خوب روغن زیتون موجب کاهش مقاومت بدن در برابر انسولین می شود.
7) کره بادام زمینی، نان سبوس دار، کلم بروکلی از جمله موادغذایی هایی هستند که می توانند قند خون را تنظیم کنند.
8) علاوه بر موارد گفته شده، میوه نیز در درمان دیابت بسیار تاثیر گذار است. مصرف سیب، هویج، میوه های قرمز و بنفش مانند انگور قرمز، انار، آلو سیاه، آلبالو، گیلاس و ... به کاهش قند خون بسیار کمک می کند.

پس از آزمایش با توجه به میزان قند خون فرد، موادغذایی های مفید و مضر در هر وعده غذایی تنظیم می شود.

مواد غذایی مضر برای دیابت را بشناسید !!

 

دیابتی ها باید مصرف موادغذایی های نشاسته دار، روغن های موجود در بازار، سیب زمینی سرخ شده، سبزی های سرخ شده، مواد قندی مثل قند، شکر، مربا، میوه های با قند بالا (خربزه، موز، طالبی، انگور) را از برنامه غذایی حذف نمایند و موادی مانند خرما، کشمش، توت خشک، سیب، خیار را جایگزین آن کنند.

برای درمان دیابت علاوه بر تغذیه و رژیم غذایی بهتر است کلا سبک زندگی تغییر یابد؛ نوع فعالیت بدنی، نوع ورزش، نوع شادی و سفر، نوع تفریحات باید عوض شود.

این گونه افراد نباید از اجتماع ترد شوند باید شاد باشند، با اطرافیان رفت و آمد داشته باشند و در کنار آن نیز به ورزش های سبک بپردازند.

طب نوین برای درمان دیابت قرص های شیمیایی توصیه می کند که بسیار اعتیاد آور است. طب نوین در مراحل بالاتر بیماری، برای مبتلایان به دیابت انسولین تجویز می کند که آن هم مانند قرص ها اعتیاد آور خواهد بود. افرادی که این دارو ها را مصرف می کنند دیگر نمی توانند به این سادگی آن را کنار بگذارند. داروهای درمان دیابت باید در تمام طول زندگی مصرف شود تا بتواند دیابت را کنترل کرد.

درمان دیابت با طب سنتی چگونه انجام پذیر است ؟

طب سنتی مصرف داروهای شیمیایی را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کند؛ مصرف داروهای طب نوین ممکن است برای قسمت های دیگر بدن عوارض داشته باشد ولی مصرف داروهای سنتی هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت و علاوه بر کنترل بیماری می تواند آن را نیز کاملا درمان کند. درمان دیابت با داروهای طب سنتی در صورتی که مداوم، طولانی مدت و سرزمان مصرف شود، کاملا امکان پذیر خواهد بود.

درمان دیابت با ژل رویال امکان پذیر است؟

 

یکی دیگر از فراورده های زنبور عسل که در درمان دیابت نقش ایفا می کند ژل رویال است. این ماده از مواد ناشناخته زیادی تشکلی شده که علم هنوز هم نتوانسته آن ها را کشف کند. به نظر می رسد تنها راه پی بردن به خواص این ماده، آزمایش و تجربه است.

نتایج آزمایش های متعدد بر روی موش های آزمایشگاهی که به دیابت مبتلا بوده اند، نشان می دهد که این موش ها بعد از مدتی مصرف ژل رویال، اثرات فوق العاده دریافت کرده اند. میزان قند خون موجود در نمونه ها با کاهش چشمگیری مواجه شده است. این آزمایش در رژیم غذایی انسان های مبتلا به این بیماری نیز تست شده است که اثرات فوق العاده مناسبی از آن دریافت شده است. میزان کنترل قند خون در افرادی که رژیم غذایی با استفاده از ژل رویال داشته اند در مقایسه با افرادی که در رژیم غذایی خود از ژل رویال مصرف نکرده اند، مناسب تر بوده است. هرچند نمی توان نتیجه قطعی در این زمینه گرفت و آن را به همه افراد منبسط کرد، اما آنچه که از شواهد به دست می آید، تاثیر این ماده حیات بخش در بیماری دیابت است.

توجه داشته باشید که برای مصرف چنین ماده ای، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. مصرف خودسرانه هیچ ماده ای از جمله ژل رویال برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود. هر ماده اضافی می تواند روند درمان دیابت را مختل کند.

دیابت را می توان با بره موم از بین برد !

طب سنتی مصرف بره موم برای درمان دیابت را پیشنهاد می کند. البته باید با توجه به دستورالعمل مربوطه و به موقع مصرف گردد.

بره موم یکی دیگر از مواد شگفت انگیزی است که توسط زنبور عسل تولید می شود. در واقع بره موم تفاوت های بسیاری با موم دارد اما متاسفانه برخی آن را با موم اشتباه می گیرند. بره موم که از مخلوط شدن صمغ درختان با برخی از مواد ترشح شده از بدن زنبور عسل، و توسط خود زنیور تولید می شود، خواص فوق العاده ای در کندو و خارج کندو برای انسان دارد.

بره موم در درمان دیابت نیز نقش فوق العاده ای ایفا می کند. این ماده به کمک خواص درونی خود توانسته اثرات مثبتی را بر روی نمونه های آزمایشگاهی بگذارد. البته همانطور که در مورد دیگر فراورده ها نیز اشاره شد، مصرف بره موم برای درمان دیابت باید با احتیاط صورت پذیرد. بدون مشورت با پزشک استفاده از بره موم برای درمان دیابت کار صحیح و پسندیده ای نیست.

مواد درونی بره موم باعث تقویت لوزالمعده برای جذب انسولین تولید شده در بدن می شوند و همین موضوع به روند درمان دیابت کمک می کند. ناگفته نماند که درمان دیابت به این سادگی نیست و باید مداومت در مصرف بره موم در کنار مصرف مواد گیاهی دیگر حفظ شود.

بره موم به صورت های مختلفی ارائه می شود. عسل بره موم که دوز بسیار بالایی داشته و عموما برای درمان سرطان و درمان های سخت مورد استفاده قرار می گیرد، با توجه به گرمای بالا و دوز بالایی که بره موم در این محصول دارد، مناسب افراد دیابتی نیست. بهتر است افراد میتلا به دیابت با مشورت کامل با پزشک خود از کپسول بره موم استفاده کنند تا درمان دیابت آن ها به صورت منطقی پیش رود.

یکی از جدیدترین فرآورده های بره موم، بره موم آبی است. در تولید این نوع بره موم از آب و دستگاهی شبیه سانتریفوژ استفاده می شود و به همین علت مولکول های آن ساده تر شکسته می گردند و خواص آن بهتر حفظ می شوند. این نوع فراورده نیز می تواند در درمان دیابت اثر گذار باشد، البته همانطور که بارها اشاره شد باید حتما با پزشک مشورت های لازم صورت پذیرد.

بره موم با توجه به خواص درونی، مشکلاتی که در عدم رساندن انسولین به بدن وجود دارد را درمان می کند. محققین و پژوهشگران هنوز در حال تحقیق بر روی بره بوم هستند که چگونه این کار را انجام می دهد. به صورت قطعی مشخص نیست که چرا درمان دیابت با بره موم مفید است ولی با توجه به آزمایش هایی که روی انسان، خرگوش و موش انجام گرفته است بره موم قادر به کنترل بیماری دیابت می باشد و در بعضی مواقع به صورت کامل آن را درمان می نماید.

در ایران عسل بره موم به صورت کاملا مکانیزه فرآوری می شود، این عصاره به 2 صورت کپسول و یا عسل بره موم تولید شده و قابل استفاده خواهد بود.

ایران عسل تولید کننده و صادر کننده بره موم فرآوری شده برای درمان دیابت، درمان سرطان، درمان کولیت و ... است.

گرده گل در بهبود و درمان دیابت تاثیر گذار است !

 

یکی از مواد و فراورده هایی که توسط زنبور عسل تولید می شود، گرده گل است. گرده گل تولید شده توسط زنبور، در واقع گرده گل های مختلفی است که در حین گشت زنی به پا و دست و موهای بدن زنبور گیر می کند و زنبور با جمع آوری این ها و گرده های روی گل ها، آن را در قسمتی از پای خود که سبد گرده نام دارد، جمع آوری کرده و فشرده می کند و به گرده گل بدل می سازد. این گلوله پر خاصیت در ابتدا بسیار بزرگ و تر است اما بعد از مدتی خشک می شود و به گلوله های ریزتری بدل می گردد.

استفاده از گرده گل در کندو به موارد مختلفی مرتبط می شود. در واقع این ماده در کندو نقش ماده مغذی برای ادامه فعالیت زنبورها را دارد. به همین علت زنبور باید همواره گرده گل را در کندو داشته باشد. اما انسان با استفاده از ترفندهایی اقدام به جمع اوری مقداری از گرده گل های کندو می نماید تا برای درمان بیماری های مختلف مثل درمان دیابت مورد استفاده قرار دهد.

آنچه که مشخص است این است که گرده گل به عنوان یک مکمل غذایی می تواند در روند درمان بیماری های متعددی اثرگذار باشد. در واقع گرده گل به دلیل مواد معدنی درون خود بخشی از نیاز بیماران مختلف را بدون آسیب رساندن به بدن تامین می کند. درمان دیابت از جمله مواردی است که گرده گل می تواند در خلال آن نقش ایفا کند.

همانطور که می دانید، بیماران دیابتی مجاز به خوردن هر نوع خوراکی در روند درمانی خود نیستند. در واقع فردی که در راستای درمان دیابت خود تلاش می کند نمی تواند هر چیزی را مثل سابق بخورد یا بنوشد. به همین علت است که به نظر می رسد درمان این بیماری کمی سخت باشد.

علاوه بر سختی نخوردن و نیاشامیدن برخی مواد، عدم رسیدن برخی مواد معدنی و املاح طبیعی به بدن به دلیل کم خوردن و کامل نخوردن برخی مواد، ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. به همین علت است که عموما توصیه می شود از برخی مواد به عنوان مکمل استفاده شود تا این مشکل در روند درمان دیابت برطرف شود.

گرده گل از بهترین گزینه هایی است که به عنوان مکمل در سر راه بیماران دیابتی قرار دارد. البته با توجه به حساسیت بیماری دیابت و همچنین خاص بودن روند درمان دیابت، باید حتما برای مصرف گرده گل با پزشک مشورت شود. در صورتی که با پزشک مشورت های لازم صورت نگیرد، ممکن است مصرف گرده گل نه تنها برای درمان دیابت مفید باشد بلکه مشکلاتی را نیز در روند درمان ایجاد کند. در نتیجه سعی کنید همواره برای مصرف چنین مواد گیاهی برای درمان دیابت، حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

 

ناگفته نماند که درمان دیابت با استفاده از گرده گل، در صورتی که پزشک مجوز مصرف از این ماده را داده باشد، به شرطی امکان پذیر است که در مصرف این ماده برنامه ریزی شده عمل کنید. مصرف بدون برنامه و جسته گریخته هیچ تاثیری ندارد. نظم در مصرف گرده گل در درمان دیابت بسیار مهم و حائز اهمیت است. علاوه بر نظم مداومت در مصرف بر اساس دوز پیشنهادی پزشک نیز بسیار مهم بوده و باید رعایت شود. ممکن است چندین ماه و حتی بیش از یکسال روند درمان بیماری دیابت در افراد زمان بگیرید. به همین علت است که توصیه می شوند در روند درمان به هیچ عنوان نا امید نشوید و تا می توانید بر اساس مجوز پزشک در مصرف گرده گل مداومت داشته باشید. باز هم تاکید می کنیم که مصرف گرده گل تنها با دستور پزشک برای درمان دیابت قابل استفاده است و در غیر این صورت به هیچ وجه نباید مصرف شود.

چگونه در بارداری، بدون دارو دیابت را درمان کنیم؟

در دوران بارداری خانم ها باید به شدت دقت کنند و تحت کنترل قرار گیرند تا به دیابت مبتلا نشوند. در این دوران پرهیز غذایی بسیار اهمیت دارد و اگر پرهیز غذایی انجام نگیرد و وزن مادر بالا رود، احتمال ابتلا به دیابت مادر، افزایش خواهد یافت. در این حالت سلامت جنین به خطر می افتد و ممکن است جنین ناقص به دنیا آید و یا وزن جنین زیاد شود و در رحم مادر خفه شود؛ در این صورت احتمال سزارین به شدت افزایش می یابد و طب سنتی با سزارین 100 درصد مخالف است.

البته باید به این نکته توجه داشت که داروهای بیماران دیابتی برای زنان باردار ممنوع می باشد، به همین علت باید به صورت ویژه تحت کنترل قرار گیرند.

دیابت زمانی اتفاق می افتد که بدن انسولین تولید نکند و یا مقاومت بدن نسبت به انسولین بالا می رود و به همین علت میزان قند در خون افزایش می یابد و زمانی که میزان قند بالا رود باعث بیماری دیابت می شود که از قدیم به مرض قند نیز معروف بوده است.

حدود ۴% از کل بانوان در طول زمان بارداری موقتاً به این نوع دیابت مبتلا می شوند و چون در زمان بارداری برای جنین خطرناک است باید تحت کنترل قرار گیرد.

۰ ۰

گیاه خواری به چه معناست؟

گیاه خوار بودن برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. برای بعضی از افراد، این کلمه ممکن است به سادگی یک رژیم باشد، راهی که باعث بهبود سلامتی و تندرستی می شود. برای افراد دیگر، گیاه خواری اعتقاد عمیق تری به رابطه اخلاقی بین انسان و سایر حیوانات اشاره دارد، اعتقادی که آن ها را وادار می کند گوشت و سایر محصولات حاصل از ذبح حیوانات را مصرف نکنند. همچنین گیاه خواری می تواند بخشی از هویت اجتماعی و جامعه یک فرد و یا امری کاملا خصوصی و شخصی باشد. به طور خلاصه، به همان اندازه که گیاه خواران مختلفی وجود دارد، گیاه خواری نیز “معانی” متفاوتی دارد.

چگونه گیاه خوار شوم؟

گیاه خوار یا وگان شدن به سادگی تصمیم گیری برای عدم استفاده زیاد از محصولات حیوانی است. هم چنین ممکن است انتخاب کنید که از محصولات حیوانی اصلا استفاده نکنید و یا از شرکت هایی که به روش های دیگر از حیوانات استفاده می کنند نیز خرید نکنید.

در سطح منطقی تر، نحوه انجام این تغییر در واقع یک انتخاب شخصی است. اصلی ترین کاری که باید انجام دهید پایدار بودن آن است و برای انجام آن ممکن است بخواهید رژیم جدید خود را به گونه ای راحت کنید که از نظر جسمی یا فرهنگی برای شما شوک آور نباشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.